zaterdag 26 januari 2008

nog een nieuwjaarsdicht

het nieuwjaarssonnet van enige tijd geleden was van vorig jaar. Dit is mijn nieuwjaarsbriefje van dit jaar. Weer met verschillende versvormen in, ik denk dat ik er een gewoonte van ga maken

Mama, vake, We kennen het stramien intussen
Ik hou van jullie, jullie van mij
Wens jullie gelukkig Nieuwjaar, beste wensen
Ik geef jullie allegauw twee kussen
Incasseer de centjes, hoppa, iedereen blij

Nou, zo kán het gaan, maar het kan ook origineel
Vorig jaar was het een sonnet, dit jaar gaan we Japans:
Een haiku en een tanka
En daarbij nog een limerick, hebben jullie even sjans



Late nieuwjaarskaart
Niet zomaar van internet
Ook ik kan dichten
(een haiku)



Januarizon
Bekijkt met rood aangezicht
Sneeuwloze bergen
Koude dagen bij de vleet
Oud’ren denken aan vroeger
(een tanka)



Een luie magiër uit rillaar
Wist niet wat te schrijven voor nieuwjaar
Hij zocht z’n stokje
Gaf het een snokje
En hoppa, gedichtje klaar!
(een limerick)

Geen opmerkingen: