vrijdag 25 januari 2008

Schaak

Het is niet mijn gewoont meermaal daags te bloggen maar het betreft hier een noodgeval.
Ik zit weer in mijn schaakfase, wat hier thuis een absolute hel is aangezien de hele familie grote tegenstanders van het spel zijn. Ik heb wel een plannetje: ik ga het schaakbord uithalen en pal in het midden van de huiskamer plaatsen, met een zet erop, in de hoop dat bv. m'n vader in een avontuurlijk bui een (hopelijk legale) tegenzet maakt.
Maar dus een oproep aan alle lezers: weet je niet goed wat doen en schaak je ook wel graag es, probeer dan eens "correspondence chess", d.i. schaken over internet waarbij je de ander een bepaalde, vrij lange, tijd geeft om te reageren. Hierdoor kan je gewoon elke avond snel es kijken wat je wil doen, kan je tactieken opzoeken enzovoort.
Heb je al zin, kijk dan eens op deze site, registreer gratis en daag "Meneer Dries" maar uit voor een spelletje.

Geen opmerkingen: