zondag 20 januari 2008

Scheikunde reloaded

Enige tijd geleden heb ik bericht over mijn proefexamen Scheikunde, dat trouwens aardig goed ging. En nu, 2 dikke maanden later leer ik opnieuw mijn scheikunde, dit keer voor het echie. Het zal u vast ook niet verrassen dat het leren niet wat je noemt van een leien dakje gaat. Er doen zich namelijk enige probleempjes voor. U weet al van het cd'tje der scheikundigen doem, maar er is méér in het verrassingenpakket van Claudje Creemers!
Naast drie prachtige kleurboeken vallen er immers nog tal van dingen te ontdekken in een chemiecursus.
Een opsomming van Creemers pretpakket:
-het cd'tje
-drie prentenboeken uit de Acco
-eigen notities die toen erg accuraat en volledig leken (het woordje 'toen' zou u al genoeg moeten zeggen)
-notities van een vriendelijke jongen uit Tielt, Giovanni Vleminckx
-een handige leerwijzer met verrassende verwijzingen naar extra stof in...
-Oxtoby, het naslagwerk.
Jeeeej, een naslagwerk waar alles lekker duidelijk instaat. In het Engels. Verspreid over 800 pagina's. Zonder Zuur-Base-tabellen. En een geinige prent op de cover!

Status van het leren: 1 boekje van de drie
tijd over per boekje: 1 dag inclusief oefeningen
gemoedsgesteldheid: nu al verveeld

1 opmerking:

Unknown zei

Ik heb grofweg daarjuist het tweede boek ten einde gebracht. Ken ik het daarom? Nee/Ja?

Planning voor morgen: boek 3 + enkele oefeningetjes maken.

Planning voor overmorgen: alles opnieuw leren!

Dat cd'tje en die gekke leerwijzer laat ik trouwens links liggen, die kunnen enkel er voor zorgen dat ik veeeel te weinig tijd heb!