vrijdag 25 januari 2008

Algebra en examen chemie

Het wordt hier steeds meer een examengerichte blog maar geen nood, Er is nog maar ééntje over!
Jaja Algebra is het dit keer, een vak dat me wel ligt, denk ik. Eerst zal ik het snel over Scheikunde hebben.
Het examen theorie was een klucht. 7 vraagjes waren het, sommigen al wat moeilijker dan andere, maar had ik daarvoor al die toepassingen zitten uit m'n kop leren? Om dan te moeten weten hoe je Kc schrijft in functie van de vorderingsgraad. Buiten die vraag kon ik dus eigenlijk bijna alles foutloos invullen. Gevolg: ik was een uur te vroeg klaar. Ik mocht wel al aan mijn oefeningen beginnen maar ik mocht mijn boeken pas opendoen als het geslotenboekgedeelte van het examen ( de theorie dus) opgehaald was. En wat doet een goed student dan? Inderdaad, hij vertikt het ook maar na te denken over de oefeningen want hij mag straks toch spieken in zijn boek.
Ik heb me die overige drie kwartier dan maar onledig gehouden met het tekenen van een treintje; een tekening die uiteindelijk geëvolueerd is naar een dadaïstische weergave van station Wezemaal. Een meesterwerkje dat nog veel geld kan opbrengen voor de gelukkige assistent die het vindt.
De oefeningen zelf waren er uiteindelijk 2, waarvan de eerste vrij vlot ging en de tweede eerder rampzalig. Ik zweer bij het meteen in net schrijven van oplossingen wat ervoor zorgde dat mijn examenkopij al snel een rommelig hoopje gegevens was geworden én ik had op de achterkant van de bladen geschreven, iets wat Claudje me net te laat kwam verbieden. Pech gehad, meneer.
Uiteindelijk heb ik oefening twee opgegeven in het vermoeden dat m'n theorie me er wel door haalt.


Maar nu, algebra dus! Van Joosje!! Joosje, joosje, joosje,...
Het is een fijne man en hij geeft ons een goed boek, Lay namelijk, maar Joosje, alsjeblieft, schrijf er zelf geen! Ik ben er vast van overtuigd dat uzelf volledig de logica inziet in uw boek Systeemtheorie, maar daar bent u wel een eenzame stem in de woestijn. Moest u niet begrijpen wat ik bedoel: wij arme studentjes snappen geen jota van uw bizar schrijfsel. Dus Joosje, doe zo voort, goed bezig, maar laat die pen in het vervolg maar lekker liggen.

Geen opmerkingen: