maandag 14 januari 2008

20 op mechanica

Dagen op voorhand verkondigde ik het al: ik ga 20 halen op mijn examen Mechanica.
Na een -mijns inziens - stevige voorbereiding tijdens de blokperiode kon voorgenoemde immers de meeste vorige examens probleemloos op een dik uurtje invullen. Een vierde van de toegestane tijd!
Dus vertrok ik deze morgen met een blij gemoed en de steun van de Heilige Geest (dank u, oma!) naar de aula.
Goed daar komt m'n examen. Mm, een mooi beginnertje, pijltjes trekken dat lukt nog wel.
Ik doe wat extra moeite en schrijf speciaal mooi, kwestie van de assistenten te plezieren. Huppa, eerste blad af, dat zijn al 3 puntjes binnen! Tweede blad, een wiel, nounou, dat ziet er moeilijk uit...
Moeilijke vragen overslaan en op naar blad 3! Virtuele arbeid, nooit graag gedaan, op naar blad 4!!
Ah een schommelvraagstuk! Mits enige moeite en een boel typp-ex heb ik eindelijk een tweede blad ingevuld. En nu zou ie moeten komen, de punten-pak-vraag-5-over-constructies.
Gek, ik lijk dat blad wel te missen... Het enige wat ik vind is iets over een GSM-mast. Ik kijk nog eens goed, nee ze hebben inderdaad verzuimd iets over constructies te vragen.
Josje, grapjas die je bent, een heel bachjaar valse hoop geven met de makkelijke examens van de vorige jaren om dan uit te pakken met gsm-masten!
U weet het misschien nog niet, beste lezer, maar zo'n gsm-mast opbouwen is geen pretje!!Neuh, die touwen daar is wat geks mee hoor. Ze hebben namelijk een tendens tot vergelijkingen verzieken, echt waar. Een halfuur voor het einde heb ik het opgegeven, met een verzonnen diagram voor vraag 5, een hopelijk juist ingevulde vraag 3 en een voor de rest hoop en al foutloos examen.
Van een 20 is mijn hoop verschoven naar een 10.
Hoogmoed komt ten val, 't is niet gelogen:(

1 opmerking:

Anoniem zei

Idd Dries! Bij mij juist hetzelfde! Veel succes nog met de examens :p