donderdag 8 mei 2008

Dierckx schrijft

O liefste,

Zal ik u vergelijken met een zomerdag?
Veel mooier en bescheidener zijt gij
Ruige winden trekken aan de meibloesems
en al veel te vroeg is de zomer voorbij

Gij zijt veel meer continu
En oh als ge me maar de kans liet,
Ik kan uw lijf interpoleren met een spline jawel,
maar als het van mij afhing
twas met een rechte da'k u benaderde

Uw borsten zijn als maxima
Kritische punten die ik maar al te graag wil onderzoeken.
Om over de stelsels in uw heupen maar te zwijgen.
Want uwen oorsprong, dat is mijn doel.

Ben ik niet wat ge wilt, ben ik niet goed genoeg?
Ik kan transformeren, geen vrees!
Zegt wat ge wilt en 't is gebeurd
ne Laplace, een goniometrische of misschien een ordinaire z-transformatie?
Zoeteke, ik ben al als nieuw voor get weet


Hoor ik van u, laat ge iets weten?
Ik ontmoet u vanavond weer in 't imaginaire vlak
Maar uw reëel punten benaderen,
lieveke, dát wacht ik af!

Geen opmerkingen: