zondag 14 december 2008

Voor jou doe ik alsof

Ik mag dan wel geen dichter zijn
Maar voor jou schrijf ik elke dag karamellenverzen
van ik hou van jou 
en blijf je eeuwig trouw
en nog wat van die dingen
Rijmen kan ik heus wel doen
als je dat wil

Ik mag dan geen schilder zijn
Maar voor jou haal ik m'n wasco's uit
Dan teken ik stokmannetjes en knip ik vormen
Ik bouw een schildersezel 
En klad het hele huis onder
Verven kan ik heus wel doen
als je dat wil

Ik mag dan geen komiek zijn
Maar voor jou leer ik de Druivelaar uit m'n hoofd
Vertel ik elke dag een flauwe mop
En jij zal dan giechelen
of toch eens glimlachen
Moppentappen kan ik heus wel doen
als je dat wil

Ik mag dan niet de man van je dromen zijn
maar als ik maar hard genoeg doe alsof
wil jij dan doen
of je van me houdt?

2 opmerkingen:

Amelie zei

's mooi Dries.

Anoniem zei

Oh Driesje dit is gewoonweg prachtig! Je hebt het hem weer geflikt! Ik snap echt niet hoe je het doet! zelfs niet na die uitleg over hoe je verhaaltjes tot stand komen... Het is gewoonweg incrédiblement astounishing (in alle talen dus!) hoe je over zelfs zoiets alledaags als een fietsslot zo'n inspirerend verhaaltje kunt schrijven!
En over die inspiratie voor Ridder Dries, zo spottend zal dat wel niet bedoeld zijn!

En jij beweert dat je gn poëzie kunt schrijven? Belachelijk gewoon! Jij hebt gewoon zo een homerotisch talent (ik weet het: foutief, maar toch nog steeds meer juiste cijfers dan homerisch!): volgens mij is er niets wat jij niet kan schrijven!

Ik wens je nog heel veel succes met de blok en de examens en hoop dat je af en toe je vrienden toch nog eens vereert met een occasioneel onderhoudje - om je niet helemaal af te zonderen natuurlijk

Met vriendelijke en zalige kerstgroet
je jeweetwelwie'tje