donderdag 11 september 2008

mens sana in corpore sano

Vandaag ga ik weer es een gewone, alledaagse post doen, er valt namelijk veel te vertellen.
Ik heb namelijk weer plannetjes opgevat. Parkour staat een beetje op een laag pitje en eigenlijk kan ik nog steeds de rol niet eens deftig maar who cares, ik hou me toch bezig. Hetgeen waar ik vandaag m'n zinnen op had gezet was springtraining. Ik delf veel te vaak het onderspit bij wedstrijdjes wie-kan-er-het-hoogst-springen en nu ik wat gegroeid ben, kan ik niet langer het excuus "Maar ik ben veel kleiner en jullie hebben langere armen" gebruiken. Vol goede moed ben ik dus wat op het internet gaan rondkijken, in de overtuiging dat sprongtraining zo'n beetje publieke kennis is en dus overal te vinden is. Maar niets blijkt minder waar! Enkel boeken en cursussen die je moet betalen en dan zijn ze nog es allemaal verschillend ook! Hoe moeilijk kan het zijn om verdorie een man een beetje hoger te laten springen? Ik dacht dat ze iets in de trend van "spring 20 keer op een stoel per dag" zouden zeggen, maar nee hoor! Nooit geweten dat er zoveel spiersoorten in één kuit konden zitten en dat die dan nog es allemaal hun eigen oefeningetje nodig hebben...
Sprongtraining zit er dus voorlopig niet in, tot ik iemand tegenkom die me zegt waar ik moet zoeken of wat ik kan doen. Als dat zo is, dan doe ik over een jaar slam dunks!
Als sprongtraining niet gaat kan ik wel nog steeds aan m'n conditie werken dus bij deze stel ik voor: Dries' mega-über-training programma!
Het bestaat uit:

25-30 keer optrekken
50 keer pompen
200 keer touwtjespringen
een halfuurtje lopen

Natuurlijk lukt het me nooit al die dingen elke dag te doen, maar als ik op het einde van de week ze allemaal drie keer heb gedaan ben ik toch content:)

Verder zijn er nog vele dingen, namelijk: wie is de geheimzinnige geheime aanbidster van enkele posts geleden? Is het een grap? Haast zeker, maar is het een grap van een man of een vrouw? Wie zal het zeggen? En dan zijn er nog al die andere anonieme reageerders! Aan hen zeg ik: zet er je naam of tenminste een pseudoniem onder, veel leuker voor mij. Als geheime aanbidster gaat dat natuurlijk niet, maar goed, dat is een uitzondering die ik bereid ben te maken.

En wat is er nog? Mijn Milaanreis! Nu heb ik even niet genoeg tijd om alles te beschrijven ervan, om nog maar te zwijgen over hoe ongeordend dit bericht zou worden, maar ooit zal ik hier misschien es een kort reisverhaal zetten, misschien dag per dag, ik weet het nog niet. In ieder geval, ik was weg van 29 augustus tot 6 september met de buffel, Pietro Coricelli, de artiest en Zulu-hoofd (pseudoniemen, weet u nog? privacy, privacy, privacy...) en hier ziet u alvast een voorsmaakje van hoe Milaan kan zijn:

3 opmerkingen:

Anoniem zei

U blog mag er zijn! U met ironie doorspekte humor kan ik zeker smaken maw u hebt er een bloglezer bij.

ik, Rik zei

Iets gelijkaardigs heb ik er ook opzitten. Ik ben namelijk een weekendje naar de Ardennen geweest met kameraden en daar hebben we naar hartelust kunnen mountainbike en kayaken.Als je echt wilt gaan lopen ofzo kan ik je het programma "loop 20 km in 8 weken" aanraden. Ik heb dat 2 jaar geleden tijdens de vakantie gedaan en dat viel wel mee. Er is ook nog het "Loop 5 kilometer in 10 weken" maar dat is een meer softe vorm (nu ik weet ook niet hoe het met uw conditie is gesteld he). Ik vind het wel balen dat ik u niet meer in Leuven ga zien als Brainstorm-teamlid (ik was namelijk nogal gebuisd). Ik ben momenteel industrieel ingenieur bouwkunde in diepenbeek aan het doen. Nu ja, ik ga het hier bij laten anders kan ik beter zelf een blog beginnen. Veel plezier en succes daar bij de Burgies en misschien moet ik u ooit nog baas noemen. Groeten!

Anoniem zei

Aha dus dit is de beruchte TokioHotel foto! :D haha ok idd wel lachen ;) zeg ma amai wat een sportprogramma.. en daarbij nog eens al uw andere activiteiten? nu moete mij toch eens (mss meer privé) vertellen hoe goe da tot nu toe allemaal lukt :D
Voila; deze keer bericht mét naam! Kmoet wel zeggen; die anonieme aanbidster: ze kan er wel wat van, die andere werd echt afgedroogd gewoon! van mij mag ze zich altijd nog eens laten horen! Ik vraag me af hoe ze eruit ziet, wat haar hobby's zijn, of ze misschien niet van rode rozen houdt...