vrijdag 5 juni 2009

Ik en haar


Lieve mama,

Ik ben niet naar de kapper geweest zoals je vroeg. Ik weet dat m'n haren lang geworden zijn intussen. Ik weet ook dat er al eeuwen geen model meer in zit. Ik weet zelfs dat nonkel Rik me de laatste tijd stiekem "Driezemina" noemt. Maar toch ben ik niet geweest. Het is ook zo eng! Beeld je even in, moeder:
Maandenlang hebben ik en m'n hormonen er alles aan gedaan om een weelderige haardos te laten kiemen op m'n hoofd. Ik ken elk sprietje sinds het voor de eerste keer kwam piepen aan m'n schedel. Ik heb ze zien opgroeien, hun wortels zien verstevigen, heb ze zich meer en meer richting m'n ogen weten bewegen. Samen hebben we vanalles meegemaakt, moeder, zie je dat niet? Elke haarwortel is als een vriend die dichter bij me wil komen!
En dan zijn er die kappers van je! Met hun scharen en haarsprays willen ze het kortwieken, verkrachten. Ze lachen vriendelijk als je binnenkomt, bieden je (voze) koffietjes aan, of thee. Grotemensendrank. Voor grote mensen die van hun jonge haren afwillen. En dan laten ze je wachten, op stoeltjes bij de andere mensen. En dan wil je de Flair lezen omdat dat leuker is dan de Autowereld, maar dat gaat niet, want je bent een mán! En dan ga je toch die Autowereld eens proberen, maar god, wat is die saai! Dus toch maar die Flair, maar stiekem, zodat niemand het ziet. En snelsnel de pagina's waar een blote vrouw opstaat doorbladeren, want de mensen moesten maar es beginnen denken!
En dan zwijg ik nog over het wassen, mama! Ik dacht dat ik een stevige nek had, een stierennek, maar van zodra ik in dat kommetje lig, smelt die helemaal weg! Dan zwiert m'n hoofd daar alle kanten op, volledig buiten m'n wil! Ik schaam me dood als ze m'n haren wassen en m'n kop weer eens tegen het polyvinyl knalt. Gênant!
En ja, dat knippen, daar wil ik liever niet terug over beginnen. Ik ben er gewoon nog niet klaar voor, mama. Het is te vroeg.
Sorry.

Je lieve zoon,
Dries



Leuk weetje: mensen die een fobie voor kappers hebben kan je vanaf nu aanspreken als keirofoben!
Voor de geïnteresseerden, mijn examen van vandaag ging al goed. Constructiematerialen en Industriële materiaalkunde viel veel beter mee dan verwacht. Voor zij die het examen nog moeten afleggen, een tip: in de samenvatting, die je vindt op www.examenhulp.be kan je makkelijk alle elementen een kleurtje geven door zoeken en vervangen. Het maakt het lange document er niet alleen overzichtelijker op, het hele leren wordt er echt vrolijker van. Want geef nu toe, wie wil er niet op één pagina 7 verschillende kleurtjes zien?

Geen opmerkingen: